Møde

Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Tænk over det menneskelige aspekt

De fleste virksomheder vil gerne holde fast i de gode kunder eller få tilegnet sig nogle nye kunder. Men det er ikke altid lige let at gøre dette og i nogle brancher måske endda helt umuligt. Det skal ikke holde jer fra at gøre et forsøg, på at skabe en bedre kontakt eller en anden dynamik. Men hvordan skal man gøre dette? Det er et af de helt store spørgsmål, som der ikke findes et entydigt svar på. Man skal tænke på at selv om det er en virksomhed, man gerne vil skab et bedre for hold til, så er vi alle mennesker. Dette er vigtigt, når vi prøver at skabe en tættere kontakt.

Mange tager fejl af at de bare skal tænke på kunden som virksomheden overordnet. Dermed får de ikke de menneskelige aspekter med indover. Disse aspekter kan være altafgørende for, om man får succes med at få et tættere forhold til kunden.

De menneskelige aspekter er vigtige

Skal I have en tættere kontakt eller få en ny kunde ind i virksomheden, så er de menneskelige aspekter alt afgørende.  For at man kan få det menneskelige aspekt med inde over, så kan man gøre disse ting:

  • Hvis I holder møde eller skal præsentere jer selv første gang, kan man gøre en oplevelse ud af det. F.eks. kan man holde aftenmøder på et hotel. Her kan man få mad og drikke serveret i løbet af mødet.
  • Hvis I selv har faciliteterne til det, så byd selv på noget at drikke og vis kunden/den kommende kunde rundt i virksomheden.
  • Det kan også være at I i virksomheden har noget I kan give i gave, men ikke for meget.

Alle disse ting vil gøre at der er større sandsynlighed for, at I vil blive husket eller at få slået fast, at det er det rigtige sted kunden får løst opgaver.