Nemmetips

Tips og tricks

Nemmetips

Tips og tricks

Generelt

Nemme tips til at holde et vellykket møde

Uanset hvad du arbejder indenfor, er det svært ikke at indgå møder indimellem. Det kan være, at det er dig, der står for mødet, og der er derfor et større ansvar fra din side, men det kan også være, at du er blevet inviteret til et. Uanset hvad din rolle måtte være i selve mødet, kommer her et par tips til, hvad det kræver at stable et vellykket møde på benene.

Find det rigtige lokale

Først og fremmest er det vigtigt, at mødet bliver holdt i gode omgivelser, hvor der både er plads og rum til det, mødet måtte kræve. Det kan være, at I har behov for at benytte jer af faciliteter såsom en storskærm, gode mikrofonener, hvis der er tale om et Skype møde eller noget helt tredje. Hvis I som virksomhed ikke selv ligger inde med et mødelokale, der tilbyder de faciliteter, som du skal bruge til et bestemt møde, er mulighederne for at leje et lokale gode. Se mere om mødelokaler til leje her.

Forbered dig godt

Et godt møde skal være velstruktureret, således at tiden udnyttes maksimalt. Det betyder selvfølgelig også, at der sættes høje krav til forberedelsen. Hvis det er dig, der skal agere ordfører til mødet, er det dit job at være godt forberedt, således at I ved mødets slutning har nået det, I skulle. Det er ligeledes dit job at sørge for, at du får sendt en agenda for mødet ud til dem, der skal deltage. På den måde er du sikret, at participanterne også har sat sig ind i, hvad mødet drejer sig om.

Sørg for at alle kommer til orde

Forudsætningen for et vellykket møde indbefatter, at alle participanter bliver hørt. Det kan være, at I skal diskutere jer frem til den bedste løsning på et bestemt problem. I en sådan situation er det formålet at høre forskellige bud på løsninger, hvoraf det bedste argument vinder. Hvis det er dig, der er ordstyrer til mødet, er det ligeledes din opgave at sørge for, at alle bliver hørt.

Skriv et svar