Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Toiletsnak. Det er sjældent et emne, man tager op med kollagerne. Tværtimod opfattes det af mange som et sjofelt emne, der kun kan berøres i spøg. Og det til trods for, at vi jo i virkeligheden alle sammen bruger toilettet op til flere gange dagligt. Men måske det var på tide, at nogen tog emnet op. For i og med at vores toiletvaner er så integreret en del af den daglige rutine, er der også i høj grad plads til forbedringer. Derfor er her tre gode tips til, hvordan du får bedre toiletvaner.

1. Pres ikke for hårdt

For det første er det vigtigt, at du aldrig presser for hårdt. Det er klart, at der nogle gange skal lidt ekstra arbejde til, når du sidder på toilettet. Men du skal altså så vidt muligt undgå at presse. Det er nemlig ikke sundt.

Faktisk er hæmorider et meget almindeligt udfald af denne dårlige vane. Derfor er der altså alt mulig god grund til ikke at gøre det.

I stedet skal du hellere vente længere, så du trænger mere, når du sætter dig.

2. Vælg blødt toiletpapir

Når du står hos din lokale købmand, er det ikke sikkert, at du bruger lang tid foran toiletpapirshylderne. Derimod vil mange måske bare vælge det første og det bedste, eller sågar det billigste.

Men det bløde toiletpapir kan betale sig. Du skal nemlig huske på, at huden faktisk er meget sart, hvor du tørrer dig. Derfor skal du også behandle det blidt.

3. Brug ikke for meget papir

Og når vi taler om papir, er der en anden ting, der er værd at nævne. For selvom det er helt almindeligt at bruge papir efter et toiletbesøg, så er det ikke godt for dit afløb. Derfor er det altså en god idé at holde lidt igen med, hvor meget du bruger.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here