Giv din virksomhed en stemme
Det kan være rigtigt svært som virksomhed at trænge igennem til potentielle kunder. Dette gælder især, hvis man er en ny virksomhed. Der findes mange redskaber i værktøjskassen til at trænge igennem til offentlighedens opmærksomhed. Et billede eller et velskrevet stykke tekst kan man komme rigtigt langt med. Det kan dog være langt mere effektivt med noget velproduceret videomateriale. Video gør dog ikke det hele udelukkende af sig selv, for en velfungerende reklamevideo for en virksomhed skal altid have et essentielt element inkluderet: Speak.
Den rigtige stemmer giver det rigtige budskab
Det er en naturlig reaktion for de fleste mennesker, at en pålidelig stemme er bedst til at sælge et pålideligt budskab. Det er denne faktor, som gør speak til så vigtigt et værktøj. Speak for virksomheder er dermed blevet noget, som der er opstået stor interesse for gennem årene. Det er lettere for de fleste potentielle kunder i en travl hverdag at få serveret information gennem tale, i stedet for at man skal bruge ekstra energi på at læse en masse stykker tekst.
Der findes mange stemmer, når man skal finde det, der passer bedst til budskabet. En ældre stemme kan signalere autoritet og livserfaring, som kan give noget tyngde til budskabet. En yngre stemme kan virke mere frisk og nysgerrig, og kan være mere i øjenhøjde med en yngre målgruppe. Hvorvidt man vælger en mand eller en kvinde til at indtale sin speak, er også meget afgørende. Det rigtige valg afhænger ene og alene af, hvilket køn som er den primære kundegruppe, man gerne vil henvende sig til.
Hovedingrediensen ved en god speak er identifikation. Speak for virksomheder handler derfor om, at de mulige kunder skal kunne identificere sig med stemmen, som leverer budskabet. Uden dette kan budskabet virke fremmedgørende. Hvis det omvendt er mere nærværende, er der stor chance for nye kunder.