Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

At det er usundt at ryge, er næppe nogen hemmelighed for langt de fleste mennesker. At det er svært at holde op, når først man er blevet afhængig, er næppe heller nogen hemmelighed. Men hvad gør man så, hvis man er begyndt at ryge, men er nået til erkendelsen, at det er spild af både penge, liv og livskvalitet?

Det får du her et par gode råd til. Det kan nemlig godt lykkes at stoppe med at ryge, men det kræver, at du har taget en definitiv beslutning. Se her, hvordan du kan få succes med dit rygestop.

Forbered dig grundigt

Først og fremmest er det vigtigt, at det ikke blot er en impulsiv beslutning, at nu skal cigaretterne lægges på hylden. Når du beslutter dig for at stoppe, bør du planlægge en dato ude i fremtiden, hvor du stopper. Det er nemlig vigtigt, at du har tid til at ’sige farvel’ til din dårlige vane. At nyde den sidste tid, I har sammen.

Når du har haft ordentlig tid til at stoppe, er det en god idé, at du planlægger en specifik dato, hvor du stopper. En mandag er ikke altid den bedste dag, fordi det er starten på ugen. I visse tilfælde kan det være en god idé at planlægge dit rygestop midt på ugen, hvor der ikke er lang tid til weekend, men hvor du stadig har et par dage til at forberede dig.

Det er ingen skam at bruge hjælpemidler

Der er ingen skam i at bruge hjælpemidler, hvis det kan få dig igennem dit rygestop. Om det er nikotintyggegummi, -plastre eller e-cigaretter er op til dig. Vælg det, der virker bedst i lige netop din situation. Der findes en masse forskellige rygestopmidler, du kan gøre brug af, og det er op til dig at finde dem, der virker i dit rygestop.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here